Faktura och betalning

Du betalar beloppet för hela terminen på en gång – detta för att de flesta deltagare väljer att vara med hela terminen och för att du inte ska behöva få två fakturor med några få veckors mellanrum. Om du av någon anledning väljer att avboka görs en återbetalning till dig. Dina kontouppgifter lämnar du i avbokningsprocessen på hemsidan.

Betalar du endast en del av fakturan och förfallodatumet passeras så kommer det att skickas en påminnelse på resterande belopp.

Inom en vecka från avbokningsdagen görs en återbetalning till det konto som du angav när du avbokade din plats. Skulle det mot all förmodan inte ha dykt upp någon återbetalning vänligen kontakta oss via kontaktformuläret. Kontaktformuläret hittar du under ”Kontakta oss” i menyn, välj ”Faktura/betalning” som ämne och fyll i resterande uppgifter, skriv också gärna med ditt fullständiga kontonummer (clearing- och kontonummer).

När en anmälan genomförs väljer du om du önskar betala direkt eller få din faktura via e-post eller hem i brevlådan. Väljer du alternativet ”per e-post” läggs det på en fakturavgift på 25 kr och om du väljer ”per brev” läggs det på en fakturavgift på 50 kr. För att kunna öppna e-postfakturan behöver du ha Adobe Reader eller liknande program installerat. Har du bockat i via e-post och ingen faktura har dykt upp vänligen kolla igenom din skräppost. Har du ett spamfilter på din dator kan det vara orsaken till att fakturan inte nått din inkorg utan istället hamnat i din skräppost.

Om du inte heller hittar någon faktura i skräpposten vänligen kontakta oss via kontaktformuläret. Kontaktformuläret hittar du under ”Kontakta oss” i menyn, välj ”Faktura/betalning” som ämne och fyll i resterande uppgifter. När meddelandet når oss undersöker vi ditt ärende, dubbelkollar så att rätt e-postadress är avgiven i anmälan och skickar en ny. Skulle det fortfarande inte dyka upp någon faktura vänligen kontakta oss igen så skickar vi en faktura per post istället.

Hör av dig via kontaktformuläret så fort den första påminnelsen når dig. Har en betalning skett men att inget OCR-nummer har angivits eller att det har angivits på ett felaktigt sätt så kan vi tyvärr inte se att någon betalning är kopplad till ditt barns anmälan. För att kunna hjälpa dig genom att spåra din inbetalning behöver vi veta nedanstående:

  • När betalade du fakturan?
  • Vilken summa betalade du?
  • Till vilket BG-konto har du betalat till?
  • Vilken betalningsreferens (mottagartext) angav du? Det du skrev till oss när du betalade fakturan (OCR-numret, Knatteskutt, ditt barns namn, ditt namn eller liknade).

En anmälan till Fotbollskul är bindande fram till att en avbokning sker. Avbokningen måste ske via www.fotbollskul.se/login där du loggar in med dina personliga inloggningsuppgifter som du har fått i din anmälningsbekräftelse via e-post, dessa finns också med på din originalfaktura. Ingen annan form av avbokning är giltig. Sker ingen avbokning och terminen fortlöper så får du betala hela deltagar-/terminsavgiften oavsett om barnet medverkat eller ej. Detta står i de villkor du godkänt i din anmälan.